Ahvenanmaa 2003

Päätimme tänä vuonna osallistua Ahvenanmaalla Saltvikin Viikinkimarkkinoille. Tapahtuma on jo useampi vuosi saavuttanut tuhansia vierailijoita ja Viikinkiaika-harrastelijoita. Sponsorin rahallisen avustuksen takia saatiin Sotka siirrettyä trailerin päällä VikingLinella Helsingistä Maarianhaminaan 18.07. Tämä oli edeltänyt aimo annoksen järjestelyä ja työtä. Ja myös vastoinkäymisiäkuten sen että huomattiin edellisenä päivänä että trailerin vetoauto onkin katsastamatta. Mutta lauantaina 20.7 Sotka liukui kuitenkin ylpeänä Ahvenanmaalaiseen veteen. Olimme saanet laivalle paikan Maarianhaminan merikorttelista, missä laivalla oli seuranaan useampi upea puualus.

satamassa Tiistaina Sotkan tuojat ja Ahvenenmaan lomailijat, eli perheet Hellström, Rauha, Salonen ja Skogster ja apupoikana ”sukeltaja” Hasse kävivät ottamassa tyypit Maarianhaminan tuulista. Kahden tunnin soutu vastatuulessa ja hieno puolen tunnin purjehdus takaisin. Keskiviikkona alkoi Maarianhaminan merikorttelissa Meripäivät ja kiinnostunutta yleisöä riitti. Ja yhdistyksen jäsenet saivat loistavaa ruotsinkielen harjoittelua esitellessään Sotkaa Ahvenanmaan kielellä !!!Torstaina lomailijoiden joukkoon liittyivät Kalle, Marco, Pasi tyttärineen, Ara, Susanna lapsineen sekä Sakke ja Katri.

Perjantaina osa porukasta tekivät paahtavassa helteessä Viikinkiajan Laivaa tunnetuksi Viikinkimarkkinoilla ja osa koki hienon purjehduksen luonnonkauniilla Ahvenanmaan vesillä. Ennätyksellinen neljän tunnin purjehdus myötätuulessa! Lauantaina oltiin koko jengi Saltvikissa esittelemässä Sotka ja Viikinkiajan Laivaa ja nauttimassa Viikinkimarkkinoiden tunnelmasta. Lauantai iltana Sotkaa soudettiin pari tuntia sopivalle ylösnostorampille mistä laivan nosto ja kuljetus trailerilla Maarianhaminaan. Maanantai aamuna Sotka saapui kotiin Helsinkiin VikingLineen kyydissä ja tiistaina omalle kotipihalleen, eli Pukkisaareen.

Suuret kiitokset sponsoreille TNT ja VikingLine! Ja kiitos kaikille aktiivisille jäsenille ja muille auttajille jotka mahdollistivat yhdistyksen ja laivan osallistumisen Saltvikin Viikinkimarkkinoille Ahvenanmaalla.